"Huvudlusproblem" & ledarskap

I morse, direkt efter vårat "morning meeting", blev jag haffad av två av de som jobbar "administrativt" med Up With People...

- Caroline, can we talk to you?
- Yeah, sure.
- Your hostmother contacted us about... you know... *pekar mot huvudet*
- Oh, okey...


Sedan fick jag dra hela historien för dem om huvudlössen. När jag upptäckte dem (lördagskväll), om jag visste om några fler som hade/har det (nej, det vet jag inte), hade jag åtgärdat det (JA!), när åtgärdade jag det (söndag förmiddag) och så vidare.

Jag fick genomföra två "intervjuer". Sedan kollade de alla i casten. Nepp, jag var inte den enda. Det är 2-3 till som har det. Skönt att jag har det åtgärdat och ur världen (de dubbelkollade mig dessutom, jag var huvudlusfri)!


Förutom "huvudlusproblemet" idag, så jobbade vi mycket med ledarskap. Vad är en bra ledare? Vilka egenskaper bör en ledare ha? Vilka bra ledaregenskaper har vi? Vilka ledaregenskaper kan vi jobba på?

Någon som har någon intressant synpunkt om ledarskap?



Kommentarer
Postat av: Kakaan3

Jag tycker att en bra ledare:

Lyssnar på alla i gruppen

Behandlar alla gruppmedlemmar lika

Är flexibel och tålmodig

Föregår med gott exempel, men är dock inte perfekt

Kan skratta

Kan vara allvarlig

Vet vad han/hon gör



Svar: ok, tell me when you know! ;)



Kram

2009-07-22 @ 10:09:59
URL: http://kakaan3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0