Dagen baklänges...

Vet inte vart jag ska börja berätta om min dag, så jag gör något annorlunda och går bakifrån ;)

När jag kom "hem" fick jag veta att jag hade fått paket (mamma & pappa, ni kan vara lugna nu...) Det var en massa kul grejer i det, men kanske en aning mycket värdfamiljspresenter :/ Jag har ju redan så det räcker och blir över. Mamma, det här väger!

När vi var i bilen på väg "hem" till Superior från Denver, var det en man som ropade efter oss...
"Hey, you got a flat tire on your right side!"
Jag har tyvärr inte ärft min kära fars bilkunnande (och bildelar på engelska kan jag absolut inte!), men jag förstod att det var något som var fel på bilen. Kelsey (bilägaren) stannade bilen, klev ur och utbrast: "Shit!".
Vi åkte runt och försökte hitta en bilmack, utan resultat. ytterligare en man ropar efter oss att vi har en "flat tire".Kelsey ropade tillbaka att vi redan visste om det.
Vi parkerade bilen och klev ut. Då såg jag vad problemet var: Punka (eller liknande)! Den sistnämnda mannen kommer springandes. Det var sedan han som hjälpte oss med däcket.

Händer något sådant i Sverige? Att man får hjälp av en totalt okänd människa?

Svar 1: Nej!
Svar 2: Väldigt sällan...


Under sista workshopen skulle vi lära känna varandra på djupet. Vi började med att vi skulle göra en tidslinje av våra egna liv, uppdelad i fyra delar. Den tidslinjen skulle visa på hur vi blivit de vi är idag. Det kunde vara båda bra och dåliga delar av sitt liv. Sedan skulle vi samlas i grupper om tre och berätta om våran tidslinje. Jag hamnade med två tjejer (ingen nämnd ingen klämnd). Det visade sig att vi tre hade en fruktansvärd sak gemensamt (vilket jag väljer att inte ta upp i bloggen). Det var både upprörande, men också lindrande att veta att man inte var ensam om det. Som min kära syster brukar säga: "Ingenting är nytt under solen".


I början av dagen tog vi castpictures, en seriös bild och en oseriös.

Så här såg jag ut...

Seriös


Oseriös

Vad tycks? ;)

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Du gör vad du vill med det som är för mycket. Blir det för tungt så kasta. En bok kan du spara för att ha och visa. Håller tummarna på onsdag. Jag tror att folk i Amerika har en annan inställning till att hjälpa till. Om du ser homemakeover och andra program så är det många som ställer upp för främlingar när de råkat illa ut. Nu var ni ju två söta unga tjejer dessutom. Har semester till 9/8 Åker till Gotland på Söndag om båtarna går som de ska(Två stora gotlandsfärjor har krockat och blivit skadade)/Kram mamma

2009-07-28 @ 07:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0