Intensiv Cutlture Fair och brev till mig själv

Fick tag i internet här hos värdfamiljen...

Hade culture fair idag. Det kom ungefär 1500 studenter. Mellan 9.30-13.30 fick jag och de andra svenskarna stå och prata om Sverige.
Studenterna var indelade i grupper. De var runt till varje bås i ungefär 8 minuter (vilket innebar att vi behövde "underhålla" dem så länge). Berätta samma sak om och om och om igen. Det var väldigt intensivt!

 


3 av 6 svenskar



I början av terminen fick vi skriva brev till oss själva. Idag fick vi tillbaka dem. Det var mycket som hade ändrats. Det var en mäktig känsla att kunna ge svar åt sig själv ("det blev si, inte så, o.s.v."). Därefter fick vi skriva ett nytt brev till våra "framtida jag".
Om jag redan nu (efter cirka 2½ månad) har utvecklats så pass mycket som jag har gjort tills nu, hur kommer det att bli till december då?





P.S. Här är en bild från i måndags när vi besökte presidentens residens. Bilden är inte tagen därinne dock...



D.S.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej gumman. Som jag skrev på facebook, riktigt fin bild! Det måste ha varit väldigt mäktigt att se hur mycket du utvecklats. Det känns som att man gör det ganska mycket efter gymnasiet som det är, men det måste ju vara ännu mer påtagligt efter alla intryck du får på resan.



Saknar dig, ska bli kul att ha dig här sen, bara två mån kvar!

2009-10-02 @ 13:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0