Nära döden upplevelse

Jag, min värdsyster/castmate Kelsey, hennes pappa och pappans tjej tog oss en liten åktur upp i bergen. Berget vi skulle upp i är ungefär 4,5km-5km högt.

Pappan: "Are you sceared of higths?"
Jag: "Haha, no."

Efter några minuter började jag känna att det blev svårt att andas.

Jag: "Is the air different up here in the mountains?"
Pappans tjej: "Yes. The air is thinner, so it can be harder to breath. Tell us if you feel bad or something."
Jag tänker för mig själv:
"Detta får jag göra endast en gång i mitt liv. Vi är snart vid toppen. Håll ut!"

Efter ytterligare några minuter kände jag mig yr och svimmfärdig. Jag berättade det för de andra och de vände om. Jag fick därefter en krampattack! Jag kunde inte röra mig, mina muskler spände  utav bara den, jag kunde knappt andas och hade svårt att prata. Kelsey försökte värma mina händer för att få igång min blodcirkulation.

Efter några minuters bilfärd ner mot marknivå började det släppa. Dock var jag skakis ett bra tag efteråt.

Detta var en av de läskigaste upplevelserna i mitt liv.



Vackert var det i alla fall...



Kommentarer
Postat av: Johanna

Urs lät inget kul :/



Ha det gott, godnatt!

2009-08-03 @ 02:34:43
URL: http://haltbananskal.blogg.se/
Postat av: Kakaan3

Ja.. när man är sådär högt upp behöver man fler vita blodkroppar, så man ska ta sig upp långsamt så kroppen hinner med i produceringen.



Va bra att du klarade det iaf =)



Kram!

2009-08-03 @ 10:07:15
URL: http://kakaan3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0