Community Service & downtown Durango

Dagen började med morning meeting. Sedan begav jag och de flesta andra av till våra community service placeringar. Jag hamnade på ett Boys & Girls Club (ungefär som en fritidsgård). Det var ungar mellan 6-14 (dock var de flesta mellan 10-12 år). Vi lekte lekar med dem och senare lärde jag två tjejer den svenska nationalsången (impad av dem!). Det var så roligt!


Vi som var där :)


På kvällen var jag, min rumskamrat Jimena, värdmamma Terri och värdsyster Maya nere i "downtown Durango" och strosade runt. Vi var in till en häpnadsväckande godisaffär (fick bland annat veta vilka som var Terris och Mayas favoritgodissorter).

Jimena var "sockerchockad"!


Därefter gick vi till ett otroligt glasställe. Man fick välja smak på glassen och sedan välja vad man ville ha i den. Jag kan ju säga att glassen inte var liten direkt. Jag valde Choklad-Jello-Glass med Kit-Kat. Det var så gott!

Innan vi åkte hem, fick jag en present av min värdsyster. Hon ville absolut köpa ett hårband åt mig (vilket jag saatt hon inte behövde). Hon köpte ett likadant till sig själv för att vi skulle matcha varandra.


Visst är vi söta :)




P.S. Hade 2.51 kr kvar på telefonkortet, så jag kunde varken smsa eller ringa hem. Hoppas det gått bra Camilla! D.S.


Kommentarer
Postat av: Kakaan3

Är du kvar i USA?



Har nämligen hört att de inte har lösviktsgodis där, så blev förvånad över bilden...



Kram

2009-08-20 @ 10:06:12
URL: http://kakaan3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0