Gästföreläsare och generalrepetition

Idag innan lunch hade vi två gästföreläsare. Båda två var väldigt intressanta och bra talare, men den senare av dem var min personliga favorit. Hon hade själv rest med Up With People för två år sedan (med den casten jag träffade i Sverige, så ja. Jag kände igen henne).
Hon pratade om att man inte ska ha förutfattade meningar om folk. Hon berättade utifrån egna erfarenheter att hon i början av resan hade tyckt mindre om en person i hennes egen cast (utan någon egentlig anledning) och hade knappt velat vistas i närheten av den personen (någon som känner igen sig i det?). Vid senare tillfälle var det faktiskt den personen hon tyckt minst om som hjälpte henne med en svårighet.
 Låt mig citera en klok människa, som dock inte var så finspråkig:
"To assume people makes an ass out of you (u) and an ass out of me" (ass+u+me)

Efter gästföreläsningarna blev det repetitioner. Därefter, nu på kvällen, var det generalrepetition. Imorgon har vi premiär med våran show "Up With People - A song for the world".
Våra värdfamiljer  var våran "testpublik" idag. De gillade showen. Det är ju positivt :)

Trots att mina fötter fortfarande ömmar efter mina lite för trånga klackskor, så känns det superbra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0