Min 1:a "Host family day"

Åh vilken rolig dag!

Det började med att jag och min värd/"roommate" tog mig till "the mall" (det är ungefär som en stor galleria eller ett stort centrum). Vi gick bland annat till en klädaffär och testade kläder. Det slutade med en klänning för min del :)





Därefter gick vi till en djuraffär. Believe it or not, men de har både hundar och katter där :s i burar!
Jag och Kelsey Fick i velket fall hålla i en hund. En bulldog. Haha :D Vi döpte honom till Gooffy ;)


Bulldogsvalpen Gooffy ;)


Efter det åkte vi och plockade upp hennes två tjejkompisar (ja, hon har både körkort och bil). När vi satt där i bilen och lysssnade på musik på hög volym och sjöng och snackade, kändes det på något sätt amerikanskt. Sådant man ser på amerikanska filmer: ett gäng tjejer i en bil som är på väg någonstans.

En annan sak som var rolig var att de hade liknande musik som vi har i Sverige (i och för sig är vi rätt amerikaniserade, men i alla fall). Haha :D De lyssnade till och med på "Boten Anna" ;) (den där gamla sommarplågan!).

När bilresan tog slut, var vi framme vid uteserveringen där vi sedan tog en varsin cappucino (dricka varmt i stekande värme. Hm :/) Efter det blev det bad med tjejerna.

När vi hade badat färdigt blev det matinköp. Jag måste säga att det faktiskt var rätt intressant att följa med in och handla i en amerikansk mataffär.De har ju sådan annorlunda mat. Jag menar, jag har aldrig sett blå frukostflingor i Sverige!

Vid middagen gav jag dem "värdfamiljspresenter". En kortlek med svenska flaggan på och en handduk med en midsommarstång (midsommarafton är skandinaviskt!). Jag undrar vad de tänkte när jag översatte "små grodorna"...



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Är det verkligen en klänning på bilden? Det ser mer ut som en top. Oavsett vilket så ser den jättefin ut!

2009-07-12 @ 08:26:19
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kakaan3

Du verkar ha roligt därborta =) Hoppas det fortsätter så ;)



Svar: Ok, smart ;) Frågar du först eller "snor" du deras nät? =P

2009-07-12 @ 10:52:45
URL: http://kakaan3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0