Minnessortering från gårdagen

Vaknade tidigt idag (i alla fall för att vara mig). Vaknade vid 7.30 am och hade svårt att somna om. Har lyckas sortera lite minnen och kom på lite saker jag missade att berätta förut...

Minne nr 1:
Jag har fått en egen namnbricka :D


Känns proffsigt på något sätt :p

Minne nr 2:
Det var flera amerikaner som var jätteintresserad av oss svenskar och svenska språket. Jag och de andra svensktalande fick ett flertal gånger agera svensklärare ;)

Minne nr 3:
i svensktalande har fått för oss att lära ut de andra att istället för att säga highfive och klappa i varandras händer (konstig förklaring?) så ska vi säga "patte". Vi lyckades faktiskt få ett flertal att göra det igår ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0