Två Community Service på en dag

Kunde äntligen få igång internet på min egna dator. Nu kan jag använda Å,Ä,Ö!

I vilket fall, hade en otroligt härlig dag igår (onsdag). Alla i casten åkte till en strand och badade (i samma veva lyckades man bättra på solbrännan ;p). Därefter åkte vi ut på en båttur. Det hela var väldigt uppskattat.

Idag var det volontärarbete. På morgonen fick vi städa på en strand. Som vanligt så fanns media på plats...
Jag lyckades (ensam) fylla 1,5 plastpåse med skräp på drygt en timme. Vi tillsammans fyllde mer än 100 påsar.Snacka om att vi människor är lata! Är det så svårt att ta hand om sitt eget skräp? Ta med sig en plastpåse och slänga sitt eget skräp där i?

Efter strandstädandet åkte vi vidaretill vårat andra volontärarbete: ett ålderdomshem.
Vi fick först sjunga för de gamla. Därefter skulle vi "välja" en av dem som vi skulle gå ut med i solen. Jag valde en äldre dam. Hon var väldigt pratglad, vilket var väldigt trevligt. Det enda problemet var det att hon endast pratade spanska (ja, jag kan fortfarande bara "muy poquito" spanska). Hon berättade för mig att det var varmt ute och om jag förstod det hela rätt så ville hon ha regn (eller så hade det regnat :/). Vi fick också vara med på deras frkiskvård/"gymnastik". Tyvärr var vi tvungna att åka tillbaka direkt efter träningspasset. Jag hade gärna haft mer tid med "min tant".

På eftermiddagen hade vi en workshop om våra "Visions & Personal Missions". Bland annat hade vi en aktiviitet när alla skulle ha en varsin lapp på ryggen (vi skulle inte kunna se vad de andra skrev om/till oss). De andra skulle skriva på den om vad de trodde personen i fråga hade för framtid. Så här såg min lapp ut...


Det var många rörande saker de skrev. Det som rörde mest var nog kommentaren: "Grammy winner! Most famous for her heart :)"





Kommentarer
Postat av: kerstin

spara lappen och ta med hem! Kan vara kul att titta på sen/Kram

2009-09-18 @ 10:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0