"A fish in a fishbowl"

Jag lovar, jag ska inte säga att jag är helt utmattad, trött, har ont i mina muskler, etc. efter dagens showgenomdrag...

I morse, innan showgenomdraget, hade vi en otroligt bra gästföreläsare. Han var inte bara intressant att lyssna på, han var sjukt kul också. Jag skrattade så jag grät i omgångar!
Han pratade om att vi kommer att under denna termin leva som "en fisk i en fiskskål". Med det menade han att vi inte kommer att få så värst mycket privatliv. Vi kommer att bli igenkända, inte bara genom showen och community service, utan också genom olika medier (tidningar, TV, Up With Peoples' hemsida, bloggar, etc.). Vi kommer att få "leva i rampljuset".
Föreläsaren påpekade att det är otroligt viktigt att vi föregår med gott exempel. Han berättade bland annat om gamla erfarenheter som man helst inte ska upprepa (det var någonstans där som jag bland annat skrattade så jag grät). Våra handlingar kommer alltså  inte bara att drabba oss själva, utan också hela organisationen, på gott och ont.

Känns spännande, men samtidigt läskigt. Tänk om jag av misstag råkar säga eller göra någonting som kan uppfattas på fel sätt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0