Matbank och mänskliga rättigheter

Var på förmiddagen ute på Community Service. Jag hade blivit placerad på en matbank. Folk som inte har så stor inkomst kan varje månad komma dit och hämta en kartong fylld med mat.

Vi var fyra stycken där från Up With People (Wei från Kina, Aubrey från Arizona Niels från Nederländerna & jag från Sverige).


Våran uppgift var att hjälpa till med vissa sysslor, men också åka med till de olika stationerna maten passerade. Som ni säkert förstår så blev det en hel del åkande fram och tillbaka.  

  

Vid lunch, innan Community servicens slut, ville våran arbetsledare att vi skulle berätta för hans anställda om oss själva och om Up With People organisationen. Oförberett, men det gick bra ändå :)


På eftermiddagen hade vi en workshop om mänskliga rättigheter. I slutet skulle vi göra ett "mänsklighetens träd". Vi fick ett varsitt "löv" att skriva eller rita på.




Mitt löv



Kommentarer
Postat av: Katie

Ja, jag kan förstå det.

Men herregud vad roligt ni verkar ha! Smart ide med lådorna också.

Hur länge har du varit borta/blir du borta?

2009-08-27 @ 11:50:22
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Daniella

Jo det förstår jag! Det är väl värt allt resande :)

2009-08-27 @ 12:57:17
URL: http://deniella.blogg.se/
Postat av: stefanie

Svar: okej då kan jag också börja ;)

<33

2009-08-27 @ 14:45:34
URL: http://stefanieloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0