Hemlängtan

Drabbades igår av en hemsk hemlängtan och tankar som "Hör jag hemma här?" och "Vill jag det här" snurrade runt i mitt huvud.

Det är inte så att jag vantrivs eller så, det är bara det att jag börjar sakna alla småsaker och gamla vanor jag hade hemma. Gå ut på promenad (oavsett vilken tid på dygnet det var), slå en signal till någon man ville prata med, stänga in mig på mitt rum när jag ville ha "me-time", o.s.v.

Våra ledare pratade om detta för några dagar sedan. Det är tydligen normalt att ha sådana funderingar och att få hemlängtan. Det finns alltid någon man kan diskutera det med och som faktiskt har kännt/känner likadant. Känns bra att veta att jag inte är ensam...



Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att du har någon att prata med :)

2009-07-30 @ 15:39:13
URL: http://hyresfemman.wordpress.com
Postat av: Anonym

Det vore konstigt om du inte saknade någonting av det gamla. Däremot har du ju chansen att uppleva nya saker som du aldrig kan göra hemma. Vi saknar dig också jättemycket. Skriver till dig på din mailadress/Kram

2009-07-30 @ 17:35:27
Postat av: Kakaan3

När du får hemlängtan så ska du hitta på någonting kul med någon/några. Du kan även göra en lista på allt positivt med att vara där.



Kram

2009-07-30 @ 18:00:31
URL: http://kakaan3.blogg.se/
Postat av: kerstin

Det vore konstigare om du inte saknade någonting, tycker jag. Allt är ju nytt och du har ju inte mycket tid för dig själv. Men vilka möjligheter och erfarenheter du får. Skriver mer på din mail

Kram M

2009-07-30 @ 18:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0