En lååång resdag

Äntligen framme i Denver! Malmö - Köpenhamn - New York - Denver.
I Sverige är klockan runt 4 på morgonen. Här är den runt 20.00 (8 pm)...

Onsdagkväll
Jag och mina glada föräldrar kom fram till Malmö och blev där upphämtade av Tinna och hennes mamma. Vi åkte hem till dem och fick då också träffa hennes pappa och lillebror. Vi satte oss och började prata om resan och så. Någonstans i samtalet kom vi på att jag inte hade hamnat på samma flighter som Tinna & Therese (resekamraterna). Paniken härjade löst. Efter ett tag lyckades Tinnas pappa få med mig på samma flighter som dem (thank god!). Fick dock inte sitta med dem, men vi kunde i alla fall hålla ihop någorlunda :)

Lite senare kom Therese med familj och efter det blev det middag.

När klockan hade slagit mycket, skulle mina kära föräldrar ta tåget hem. Pappa ville stanna kvar (det ville mamma också, men hon kunde inte). Mamma åkte hem. Jag & pappa fick dela rum (han fick ta utfällbara tältsängen och jag fick den stora "riktiga" :p). Blev inte mycket sömn...

Torsdag:
Upp vid klockan 5 för att göra mig iordning. Vi skulle åka från Malmö till Köpenhamn klockan 6.30. Planet gick 9.05.

Någonstans kring 7 tiden vet jag att jag messade några stycken. Snälla, hata mig inte för att jag var så tidig med att messa...

När vi var framme i Köpenhamn och hade checkat in det stora bagaget skulle vi ganska direkt  gå till gaten. Nu skulle man säga hejdå för sista gången innan resan (vilket var till pappa). Det var nog det tuffaste. En sådan spontangrej för snart två år sedan blev så stor och nu är jag iväg!! Ja, jag fällde en och annan tår...

När vi precis hade kommit in innanför gaten, ser jag att jag bara har en biljett och att Tinna och Therese har två. Paniken steg... Som tur var gick det att skriva ut en (ny?) till mig.

På planet blir det en smula "bumpy" och i flera dagars tid har jag varit jääätteorolig över flygresorna (flygrädd?). Denna resa skulle ta runt åtta timmar. Flygrädd + lång flygresa + sitter utan någon man känner = "Jag kommer dö, jag kommer dö!". Som tur var kunde man roa sig med filmer, spel, musik och olika serieavsnitt ("Vänner", "Scrubs", "Simpsons", etc.)

Samtidigt på planet (medans jag var jätterädd) skulle vi fylla i två papper med uppgifter om oss själva (efter att ha skrivit "Sweden" ett antal gånger, så vet jag definitivt hur det stavas :p). När vi hade kommit fram helskinnade till New York kiollade vi igenom alla papper och gick igenom vad vi skulle säga för att bli insläppta i landet (vi är inte students, vi är participants, bland annat). Skönt som det var, så var kontrollanten väldigt tillmötesgående, så det blev inga vidare problem (förutom det att jag hade fyllt i papprena med blyerts och det fick man absolut inte göra. Det var bara att skriva om allt!).

Där på New Yorks flygplats försökte jag och Tinna få igång internet, men det fungerade inte (eller jo, men det skulle kostat!). Därför blir det ett extra långt inlägg nu :p

    
Therese & Tinna i New York

På flyget från New York till Denver, hamnar jag bredvid en snäll & trevlig kvinna. Hon frågade om jag bodde i Denver :p Jag berättade glatt att jag kommer ifrån Sverige. Där hade hon inte varit, men hon hade dock varit i Norge ("öh... Norway is also nice, so... hehe"). Hon visste också vad Up With People var för något :)
  Jag fick föresten TVÅ par hörlurar av henne, så jag slapp köpa :) ("Tack snälla tant"). Det var tur, för om den förra flighten var jobbig, så var denna värre ("kort" och intensiv!) Turbulens i omgångar på hög nivå. Landningen var ju inte särskilt rolig den heller. Innan landning började planet svaja. Vid landning hoppade planet!!

Vi klev av planet i Denver och började leta efter "Bagage claim" (där man hämtade ut väskorna). Vi insåg att vi skulle behöva åka tåg till den platsen (Denvers flygplats är stooor). Vi hämtade bagage och tog sedan shutteln till hotellet.

Hotellrummet var ju inte litet det heller. Vi tre har fått en varsin dubbelsäng!

Imorgon börjar det. "Up, Up with people. You meet them wherever you go..."





P.S. Believe it or not, men vi såg att de har friterad korv i New York  :/ D.S.

Kommentarer
Postat av: Mia

förresten nu rååkade jag skicka innan jag han skriva klart... hoppas du har det trevligt i Denver :)

2009-07-10 @ 11:51:55
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: Kakaan3

Hur får man internet utomlands? Köper man något speciellt för utomlandsresor?

2009-07-10 @ 14:55:54
URL: http://kakaan3.blogg.se/
Postat av: jossan

mm :D allt bra?

kram

2009-07-10 @ 16:48:45
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: stefanie

åh va härligt att höra från dig att allt har gått bra! är flickorna trevliga då? de ser jätte snälla ut :) Saknar dig! <33333

2009-07-10 @ 21:51:23
URL: http://stefanieloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0