Dansdag & Harry Potter

Har haft drygt 3 timmar dans idag (1h 15, förmiddag + 2h, eftermiddag). Har förstått att vi kommer ha mycket dans på schemat. Det är jätteroligt, men jag tror att jag kommer att ha träningsverk imorgon...

Man känner sig inte fräsch, jag menar, det finns ju inga duschar där vi håller till! Skönt att vi alla "sitter i samma båt" (vi alla luktar svett ;p).


Så här fräscha var vi efteråt ;)


Vi hade föresten en väldigt inressant "lektion" om kulturer. Vad är en kultur för något? Hur mycket av en kultur ser man på ytan? Hur mycket är "undangömt"? Vi fick bland annat göra en rollspelsövning där vi skulle vara från olika kulturer.  Vi skulle samtidigt lösa svälten i världen. Jag hamnade i en "kultur" där man skulle vänta 5 sekunder efter en ställd fråga innan man svarade. Det var inte lätt. Speciellt inte för de andra som var ifrån andra "kulturer". De trodde antingen att jag inte förstod dem eller så pratade de på utan att lyssna på mig alls. Det var väldigt lärorikt...

När "skoldagen" (eller hur jag nu ska förklara det) var slut, gick jag och några stycken i min cast på bio och såg Harry Potter 6:an. Jag tyckte den var bra. Någon med en annan åsikt, så är det bara att klaga ;)


Tur att svettlukt inte syns i alla fall ;)



Kommentarer
Postat av: Kakaan3

Jag såg också den igår på premiären här i sverige =)

Den va bra, men måste dock säga att jag är besviken för delar, som jag tycker är jätteviktiga för att hänga ihop med allt annat, är inte med.

Men så är det i alla filmer..

Sen är jag sur för J.K Rowling kom ju ut med att Dumledore va gay (mins du Iaas föredrag i tvåan eller ettan om det, på svenskan?), och nu i filmen så ska han hålla på och säga att tjejer är snygga, å ta en tidning med en snygg tjej på.. Det störde jag mig på, för då håller de sig inte alls till J.K Rowlings karaktär av Dumbledore.



Men men.. i hela drag va filmen bra, det är ju ändå Harry Potter =P



Kram

2009-07-16 @ 10:57:23
URL: http://kakaan3.blogg.se/
Postat av: mamma

Det såg verkligen svettigt ut. Det verkar ändå som ni har kul och ni sitter ju i samma båt. Tur att det inte är jag som ska klara värmen. Harry P har premiär här också Cissi och Camilla vill gå och se den./Kram mamma

2009-07-16 @ 11:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0