Ensam i kommunaltrafiken i Tyskland

Är nu på mitt rum hos min värdfamilj i Berlin, Tyskland.

Rumskamrat: Mig själv (igen).

Igår hämtade min värdbror och min värdpappa upp mig. Direkt efter att jag sagt att jag kommer från Sverige, svarade värdbrodern "men du som är från Sverige, du ska väl ändå kunna tyska".
"Hehe, jo, jag kan lite tyska..."

Jag fick en snabb sightseeing av Berlin på kvällen. Jag och värdpappan skjutsade sedan hem värdbrodern och åkte sedan dit han och hans fru bor. Eftersom värdbrodern är den som pratar mest engelska i familjen (och värdföräldrarna inte är lika säkra på det) så har jag blivit tvungen att öva på min tyska. Dock blev det hela genast mer komplicerat när värdmamman och värdpappan sent på kvällen, när jag var som tröttast, skulle förklara hur jag skulle åka med kommunaltrafiken dessa dagar. Som jag sa, komplicerat, men det gick.


Lite läskigt var det allt att åka kommunalt helt själv i ett annat land!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0