Kulturchock och Community Service

Är nu i Puebla och har varit här i några dagar. Kom hit i måndagskväll.

Har hamnat (ensam) hos en väldigt rar familj. Svårigheten är dock att det endast är den 19-åriga dottern som pratar engelska. De andra pratar endast spanska (som jag tidigare nämnt så pratar jag ingen bra spanska. Det blir några ord/fraser här och där...). Fick en smärre kulturchock...

Har idag ingått i ett projekt som ska pågå i ungefär en månad. Det går ut på att man ska ha på sig ett "sluta-klaga-armband" och därmed sluta klaga. Om man bryter det löftet, måste man byta arm och börja om. Får se hur länge vi lyckas med det ;)

Var på Community Service (volontärarbete) idag. Jag och några till i casten var på ett center för flickor mellan 15-18 år med tuff bakgrund. De tar lektioner i bland annat hårklippning, manikyr, ansiktsmålning, etc. Vi fick vara med dem på deras lektioneroch hade sista timmen lite egna aktiviter med dem.


Blonda Kelsey från Colorado var glad över att få en ny frisyr.



Jag & svenska Therese fick fina ansiktsmålningar av dessa unga damer.


Trots språkbarriären, fick vi väldigt bra kontakt med tjejerna. Vissa av dem blev vi "kompisar"med (om man nu kan bli kompisar efter bara några timmar). Jag skulle gärna träffa dem igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0