Uppskatta varandra!

Vi i casten fick höra en tragisk sak i dag...

En av mina castmembers föräldrar hade tagit sig till Leon i lördags för att se våran föreställning. De var så glada och stolta över sin son. När föräldrarna skulle åka hem efter showens slut, råkade de ut för en hemsk bilolycka. Mamman dog...

När vi fick höra detta blev vi skakade. Många castmembers grät. Jag själv träffade aldrig mamman, men tanken på om det hade varit en nära släkting eller familjemedlem till mig gjorde mig upprörd.

Jag vill sända all min kärlek till denna familj. Ingen förtjänar detta.

I och med det som hänt, så vill jag passa på att göra en lista på folk jag uppskattar:

1. Min familj (mamma, pappa, mina systrar Cissi & Camilla, deras makar Tomas och Fredrik, deras barn Saga & Leo, våra djur)

2. Mina släktingar (nära eller inte spelar ingen roll!)

3. Mina vänner (alla som känner sig berörda, är berörda)



Har också tänkt på att vi svenskar har svårt för att uttrycka hur mycket vi tycker om varandra. Vi har också klagat över folk som lätt säger "I love you", "Jag älskar dig", etc. Borde inte vi andra också göra det? Är det inte bra att sprida kärlek? Om vi uppskattar/tycker om/älskar någon, borde vi inte tala om det för den personen? Om vi väntar för länge kan det vara försent...







Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar dig också, så hemskt för deras familj. Jag oroar mig också för om något ska hända våra nära. Du är ju också så långt borta nu och ibland hör man ingenting på flera dagar från dig, dålig täckning mm. Det är ju inte ovanligt. Då börjar man i alla fall oroa sig tills vi hörs igen. Var rädd om dig.

Kram Mamma

2009-09-09 @ 10:53:38
Postat av: Katie

Men fy så hemskt! Jag blir alldeles rörd och ändå sitter jag på andra sidan jordklotet och känner varken den här killen eller hans familj. Men det gör det ju inte mindre hemskt! Usch!



2009-09-09 @ 11:45:39
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Camilla lif

Vi älskar dig också, men det vet du....



Det måste vara jättehemskt för familjen.

Hur gick det för killen, har han lämnat UVP?



Jag hoppas du har det bra. Du får vara rädd om dig när du är därborta.



Jag tänker ofta på dig, ofta i lite mysko sammanhang. Tex idag när jag handlade; Ahlgrens bilar har lanserat ett rosa bandet godis "rosa rattar" då tänkte jag att det vore kul o skicka till dig ifall du är på samma ställe tillräckligt länge. För jag vet att du brukar gilla såna lite annorlunda, roliga grejer (minns hur du jagade specialpåsen med cappuchinopolly en viss jul...)



många kramar från Camilla, Fredrik o Leo



2009-09-09 @ 22:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0